Persbericht 2010

Wereld Water Dag Kranten | Video’s | Foto’s Persberichten

2e Wereld Water Dag
Vrijwilligers maken op Wereld Water Dag de Rotte in Rotterdam schoon

(Maandag 22 maart, Rotterdam)

Op maandag 22 maart, Wereld Water Dag, wordt wereldwijd aandacht gevraagd voor schoon water. In Nederland doen wij dat doormiddel van Rotterdam Schoon door op 22 maart van 16:00-19:00 samen met basisschoolleerlingen, vrijwilligers, inwoners, politici, wetenschappers, ondernemers, etc de Rotte vanaf de Rottebrug tot aan de Erasmusbrugschoon te maken.

Doelstelling:
Tijdens Rotterdam Schoon willen wij met zoveel mogelijk deelnemers (max 250 deelnemers) vanaf boten en de kade het zwerfvuil op de Rotte door middel van schepnetten verwijderen. Deelnemers kunnen zich vanaf 16:00 (na schooltijd) bij de Rottebrug of tot 18:00 bij een van de andere 18 bruggen over de Rotte aansluiten.

Wereldreis:
Na afloop krijgen alle deelnemers van Stichting Aquarius een wereldreis op de Marco Polo (Spido) door de alsmaar schoner wordende Rotterdamse Haven aangeboden. Op de Marco Polo zal verder bekend worden gemaakt hoeveel zwerfafval wij met zijn allen uit de Rotte hebben verwijderd.

Kleurplaten:
Daarnaast worden op de Marco Polo alle geretouneerde kleurplaten geexposeerd en de makers van de vijf mooiste kleurplaten winnen een onvergetelijke middag bij het Hoogheemraadschap Schieland en de Krimpenerwaard.

Lespakket:
Alle Rotterdamse Basisscholen hebben per email een Rotterdam Schoon Lespakket (zie www.stichtingaquarius.nl/wwd/lespakket.htmgekregen met daarin naast de kleurplaat ook een poster en een aantal werkbladen over schoon water Verder zal Professor Plons van het Maritiem Museum en Evi van Evides tijdens Rotterdam Schoon daar waar mogelijk de kinderen helpen.

Partners:
Rotterdam Schoon is mede tot stand gekomen met de geweldige steun van:
– Rotterdams Milieucentrum (financieel)
– Woonstad Rotterdam (financieel)
– Com-Wonen (drukwerk)

– Hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard (boten)
–
Roteb (boten en vuilnisfietsen)
– Reddingsbrigade Rotterdam (veiligheid deelnemers)

——-
Noot voor de redactie, niet voor publicatie:
Op www.stichtingaquarius.nl vindt u foto’s van de Rotte gemaakt op zaterdag 27 februari en foto’s van onze Rotterdam Schoon actie op de Delfshavense Schie in 2009. Op deze website vindt u ook informatie over de andere evenementen die wij samen met overheden, sponsoren, fondense, vrijwilligers, etc organiseren om wereldwijd aandacht te vragen voor schoon wateren de positie van gehandicapten.

Contact:
Stichting Aquarius – Rotterdam Schoon